Sales Executive
Enghouse Interactive
Paris,
il y a 4j

Eptica, an Enghouse Company is hiring! Join an international group at the heart of a software development subsidiary, a market leader in customer experience for over 20 years.

Specialising in intelligent solutions for digital customer experience, Eptica supports organizations in making Customer Experience a key part of their value chain.

A specialist in Natural Language Processing (NLP), we use semantic and algorithmic intelligence to improve customer satisfaction, provide superior customer service and customer knowledge.

Eptica solutions complemented with Enghouse solutions offer contact and call centres an unprecedented choice of software to transform the customer experience and give value to customer conversations, regardless of the contact channel (telephone, email, self-service, video, chat, social media, etc).

Join the Business team composed of Sales, Pre-sales and CSM! The role is based at our offices in Boulogne-Billancourt (92).

GOALS :

Sell Eptica’s contact centre solutions (Email Management, Vecko and in particular telephony) and manage the associated sales processes supported by pre-sales, PS & marketing.

You will work in a challenging technical environment. Your main objectives will be to :

  • Cultivate the allocated territories
  • Develop a client portfolio and the company’s turnover
  • Give presentations and 1st level functional demonstrations
  • Define and execute the sales strategy to generate and win opportunities (organise a steering committee)
  • Coordinate sales resources at your disposal according to your strategy (pre-sales, PS, etc)
  • Ensure deals are compliant with the organization’s defined sales process
  • And in particular :

  • Take ownership of the relevant sections of tenders, proposals and RFX
  • Ensure all opportunities are executed with compliance to the organization’s sales processes (Go / No-go, product suitability for the customer’s needs, project commercials, T&Cs, etc)
  • Produce or obtain suitable ROI for the solutions proposed or deployed
  • PROFILE :

  • With suitable higher education, you have over 7 years’ experience in contact centre solution sales and particularly telephony (voice channel)
  • You excel in interpersonal relationships, are dynamic and persevering; at ease with business and top management contacts (Marketing management, Digital management, Procurement)
  • You are looking for autonomy, versatility and taking the initiative
  • You seek challenge, to win, to be the best these are the characteristics that define you as a Sales Executive
  • CRM Salesforce holds no secrets for you
  • English desired, you will be working in an international environment
  • REMUNERATION : Annual salary package of between €90k and €120k in line with your profile and experience.

    To apply for this opportunity, please send your resume in English.

    We thank all applicants for their interest; however, only those selected for an interview will be contacted. Enghouse Systems is an equal opportunity employer.

    Eptica, an Enghouse Company recrute ! Rejoignez un groupe international au sein d’une filiale éditrice de logiciels, leader du marché de la relation clients depuis plus de 20 ans.

    Spécialiste des solutions conversationnelles, cognitives et collaboratives pour l’expérience client, Eptica accompagne les entreprises pour faire de la Relation Client un maillon clé de leur chaîne de valeur.

    Spécialiste du Traitement Automatique du Langage Naturel (TALN), nous utilisons l’intelligence sémantique et algorithmique pour la satisfaction client, la compétitivité du service client et la connaissance client.

    Les solutions Eptica complétées par les solutions Enghouse proposent aux centres de contact et d’appel un choix inédit de logiciels pour améliorer l’expérience client et donner de la valeur aux conversations client, quel que soit le canal de contact (téléphone, email, self-service, video, chat, réseaux sociaux ).

    Rejoignez l’équipe Business composée de Sales, Avant-Vente et CSM ! Le poste est basé dans nos bureaux de Boulogne-Billancourt (92).

    MISSIONS :

    Vendre les solutions pour centre de contact d’Eptica (Email Management, Vecko et plus particulièrement la Téléphonie) et gérer tout le processus de vente associé en s’appuyant sur les moyens d’avant-vente, PS & marketing.

    Vous serez amené(e) à travailler dans un univers technique challengeant. Vos principales missions seront :

  • Chasser les territoires attribués
  • Développer un portefeuille clients & le chiffre d’affaires de l’entreprise
  • Réaliser les présentations et démonstrations fonctionnelles de 1er niveau
  • Décider et diriger la stratégie commerciale pour gagner l’opportunité (organiser un COPIL )
  • Coordonner les moyens commerciaux à sa disposition pour mettre en œuvre cette stratégie (avant-vente, PS, etc.)
  • S’assurer que les deals respectent le processus de vente défini
  • Et plus particulièrement :

  • Prendre en charge la partie commerciale des réponses aux appels d’offre et propositions
  • Respecter les process commerciaux de traitement d’une opportunité (Go / Nogo, adéquation produit au besoin du client, chiffrage PS )
  • Produire ou obtenir le ROI des solutions déployées ou proposées
  • PROFIL :

  • Issu(e) d’une formation supérieure, vous avez plus de 7 ans d’expérience dans la vente de solutions pour centre de contact et notamment la téléphonie (canal voix)
  • Vous êtes doté(e) d’un excellent relationnel, dynamique et persévérant(e) ; à l’aise avec des interlocuteurs Business et du Top Management (Direction Marketing, Direction Digital, Achats, etc.)
  • Vous recherchez de l’autonomie, de la polyvalence et de la prise d’initiative
  • Challenge, chasseur, victoire autant de de termes qui vous définissent en tant que Sales Executive
  • Le CRM Salesforce n’a pas de secret pour vous
  • Anglais souhaité, vous évoluerez dans un environnement international
  • REMUNERATION : Package compris entre 90 k€ et 120k€ annuel en fonction de votre profil.

    To apply for this opportunity, please send your resume in English.

    We thank all applicants for their interest; however, only those selected for an interview will be contacted. Enghouse Systems is an equal opportunity employer.

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