CDD 12 MOIS - Talent Acquisition Consultant
AXA
92-HAUTS-DE-SEINE, FRANCE
il y a 1j

Job Purpose

The Talent Acquisition Consultant identifies, sources and screens candidates to fill existing and future job openings through direct sourcing and agencies / search firms.

Key Accountabilities

Establish and maintain relationships with HRBPs and hiring managers to provide relevant recruitment advice and stay abreast of current and future hiring and business needs

Identify the right sourcing strategy for each role / segment including social media, referrals, alumni, specialist conferences / events, career site, job boards

Efficiently manage the sourcing and recruitment process (publish, source, screen) and be able to provide HRBPs with additional support where needed to interview, make offer and onboard.

Gather and analyze competitive industry information regarding salary, benefits, and employment practices

Ensure a quality driven and compliant resourcing and recruitment process, taking into account local legal aspects and company processes

Ensure accurate and robust information regarding potential candidate education, experience, training, job skills, salary requirements, availability, interest level, and relocation needs.

Coordinate pre-employment process by running background and reference checks with the support of the HR Operations team.

Train and develop co-workers in expertise area

Contribute to the annual Recruitment Plan process involving HRBPs and managers and ensuring that it is linked to succession planning and internal mobility plans.

Contribute as a subject matter expert to the development of recruitment strategy (segmentation, channels and communications) as well as department operating processes, systems

and metrics

Build a high level of external market understanding by establishing and maintaining direct contacts with professionals in the market, employment sources, agencies, search firms

Build a high level of knowledge of internal talent within AXA IM and AXA Group in order to effectively source internal candidates.

Build internal relationships with other entities and resourcing platforms to ensure this.

Experience and Qualifications

Bachelor’s degree in human resources or related field, masters’ degree preferable

Experience :

Minimum 5 years of experience in sourcing and recruitment, required in a financial environment, Asset Management is desirable.

Competencies :

A fluent English level is required

Self-motivated and ability to work well under pressure and with time constraints, ability to perform and manage multiple tasks simultaneously

Good team player

Excellent communicator with ability to persuade and influence decision makers

Demonstrates attention to detail, analytical, and problem -solving skills

IT Competencies :

Good knowledge of HRIS tools and social media in recruitment

Technical Skills :

Assessment and evaluation of candidates for suitability in the future role and company culture

Knowledge of legal aspects governing recruitment area in key geographies (France, UK)

Demonstrates consulting, change management, prioritization, planning skills

Aimeriez-vous vous lever chaque jour motivé(e) par une mission inspirante et travailler en équipe pour permettre de protéger les personnes et leurs proches?

Chez AXA nous avons l’ambition de mener la transformation de notre métier. Nous cherchons des personnes talentueuses ayant une expérience diversifiée, qui pensent différemment, et qui veulent faire partie de cette transformation passionnante en challengeant le statu quo et faire d’AXA marque globale leader et une des sociétés les plus innovantes dans notre secteur une entreprise encore plus performante et responsible.

Dans un monde en perpétuelle évolution et avec une présence dans 64 pays, nos 166 000 salariés et distributeurs privilégiés anticipent le changement pour offrir des services et solutions adaptés aux besoins actuels et futurs de nos 103 millions de clients.

Nous sommes un investisseur global multi-actifs, qui privilégie le long terme et la gestion active, pour permettre au plus grand nombre d’atteindre ses objectifs financiers en exploitant tout le potentiel des solutions d’investissement.

En associant une connaissance pointue de l’investissement et de l’innovation à une gestion solide des risques, nous sommes devenus l’un des acteurs majeurs de la gestion d’actifs en Europe, avec 746 milliards d’euros d’actifs à fin 2017.

Nous employons 2 400 personnes à travers le monde et possédons 29 bureaux répartis dans 21 pays.

Nous sommes fiers de promouvoir une culture de la performance ce qui veut dire que nous cherchons à recruter des personnes qui sont non seulement compétents techniquement mais également ouverts à l'international, innovants et capable de mettre à contribution leurs uniques perspectives et expériences afin d'accompagner nos succès en tant qu'entreprise.

Employer les meilleurs professionnels parmi le plus large vivier de talents possible est au cœur de notre stratégie qui consiste à délivrer une excellente qualité de service à notre clientèle diversifiée.

AXA IM s’engage à développer une culture inclusive, mettant en valeur la diversité et soutenant la progression de carrière de l’ensemble de ses collaborateurs et collaboratrices.

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